קדושה

אנחנו שמחים שהצטרפתם אלינו היום לפודקאסט נוסף של מבט לכתובים, תוכנית הרדיו של דרק פרינס. במהלך סדרת השידורים הזו, אנחנו לאט לאט מגלים, שכמאמינים בישוע המשיח, אנחנו מעורבים בקונפליקט עצום המתפשט לכל רחבי היקום מהשמים ועד הארץ- בקונפליקט הזה מעורבים אלוהים וכוחות הטוב מצד אחד, ומהצד השני, השטן וכוחות הרשע.

השטן הוא האויב, היריב, המתנגד לאלוהים, למטרותיו, ולאנשיו, והוא מושל על ממלכה רוחנית חשוכה של מלאכים שנפלו, ומרדו ועושים את כל מה שביכולתם בכדי לענות אותנו, לפגוע בנו, ולהרוס אותנו. לאור ההתגלות הזו, היינו יכולים בקלות להתמלא בפחד או להיות מיואשים. אבל מול העימות הזה, הכתובים מאפשרים לנו להיות חזקים, אמיצים ומלאים בביטחון רב. אני רוצה לקרוא באוזניכם כמה מהפסוקים שמאזנים את התיאור של הרשע, ומראים לנו כיצד אלוהים עיצב אותנו להיות מנצחים, וסיפק לנו את כל מה שאנחנו צריכים בשביל לנצח בעימות הזה. קודם כל, נקרא את השנייה לקורינתיים י: 5-4:

כִּי כְלֵי מִלְחַמְתֵּנוּ לֹא שֶׁל הַבָּשָֹׂר [הם לא פיזיים, הם לא חומריים] הֵם כִּי אִם־חֲזָקִים בֵּאלֹהִים לַהֲרֹס מִבְצָרִים.

כלי נשקנו הם כלי נשק רוחניים המסופקים לנו על-ידי אלוהים, והם חזקים באלוהים. כאשר אנחנו משתמשים בכלי הנשק שאלוהים נתן לנו, באמונה ובביטחון בו, הגבורה של אלוהים עצמו זמינה עבורנו דרך כלים אלה. אז כלי הנשק האלה חזקים באלוהים להרוס מבצרים, הכוונה למבצרים של השטן. שימו לב שאנחנו לא בצד המתגונן; אנחנו לא תוהים לעצמנו היכן השטן הולך להכות בפעם הבאה, אלא אנחנו מתקדמים לקראת התקפה. אנחנו מתקדמים לעבר מבצרי השטן בכדי להרוס אותם עם כלי הנשק הרוחניים, שהזכרנו בשידורים האחרונים. ואז שאול ממשיך ואומר בפסוק הבא:

בַּאֲשֶׁר הֹרְסִים אֲנַחְנוּ תַּחְבֻּלוֹת וְכָל מָרוֹם מִתְנַשֵּׂא נֶגֶד דַּעַת הָאֱלֹהִים וְשׁוֹבִים כָּל־מְזִמָּה לְמִשְׁמַעַת הַמָּשִׁיחַ.

בכל פעם שאנחנו שומעים משהו שמתנגד לדעת אלוהים, למטרות של אלוהים, לאנשי אלוהים, בכל פעם שהשטן מרים מבצר, זאת האחריות שלנו באלוהים, עם כלי הנשק שאלוהים צייד אותנו בהם, לקום נגד הדברים האלה ולהרוס אותם. אסור לנו להישאר פסיביים. אסור לנו להישאר במגננה. אנחנו חייבים לזכור מי אנחנו באלוהים, באיזה כלים אלוהים צייד אותנו, ואז להתקדם באמונה להתקפה. אולי אתה תתפתה לומר, "אני כל-כך חלש; כל כך לא ראוי." תזהר, בגלל שלפעמים זה השטן ששם את המילים האלה בפיך. במובן מסוים, זה אמת, אתה חלש, אבל תקשיב לדברים הבאים של שאול. ראשונה לקורינתיים א׳ 28-27 :

כִּי אִם בַּסָּכָל שֶׁבָּעוֹלָם בָּחַר הָאֵל לְמַעַן בַּיֵּשׁ אֶת־הַחֲכָמִים וּבֶחָלוּשׁ שֶׁבָּעוֹלָם בָּחַר הָאֵל לְמַעַן בַּיֵּשׁ אֶת הֶחָזָק׃ וּבְדַלַּת הָעוֹלָם בָּחַר הָאֵל וּבַנִּמְאָס וּבַאֲשֶׁר כְּאָיִן לְמַעַן בַּטֵּל אֵת אֲשֶׁר יֶשְׁנוֹ.

אז אנחנו יכולים להגיד, "אני כל כך טיפש, או חלש, או לא ראוי." במובן מסוים זה נכון. אבל תזכרו, שאלוהים, בחכמתו הנצחית, דווקא בחר אנשים כמונו, כמוני וכמוך, כדי לבטל את אשר ישנו, שהכוונה בעיקר היא למלכות של השטן. הביטחון שלנו, כמו שאתם מבינים, הוא לא בעצמנו, אלא בכלי נשקנו. בשידורים הקודמים דיברנו על שלושה כלי נשק עיקריים – דם ישוע, דבר אלוהים, והעדות שלנו- והשתמשנו בכלי הנשק האלה בהכרזה פשוטה:

אנחנו מנצחים את השטן כאשר אנחנו מעידים באופן אישי, במה שהדבר של אלוהים אומר, שדם ישוע עושה עבורנו.

אתם הולכים לשמוע את ההכרזה הזו המון, עד שתוכלו להגיד אותה בעצמכם מתוך שינה. זה חייב להיות חלק מהמחשבה שלכם, גם שאתם לא עומדים על המשמר ערניים, או שאתם לא מרגישים רוחניים לגמרי, אתם צריכים שהגישה הזו תהיה מוטבעת בכם.

אנחנו מנצחים את השטן כאשר אנחנו מעידים באופן אישי במה שהדבר של אלוהים אומר שדם ישוע עושה עבורנו.

בשידורים הקודמים בחנו ארבע אספקות מדהימות של דם ישוע- ראשונה, פדות; שנייה, סליחה; שלישית, טיהור מחטא; רביעית, צדקה. ראינו כיצד ניתן ליישם את האספקות הללו על-ידי הכרזה אישית מתאימה. היום אנחנו הולכים לדבר על אספקה מדהימה נוספת: קדושה.

קדושה זו מילה שלפעמים יכולה להפחיד אנשים. אז אנחנו ננסה להסביר אותה בקצרה, בלי להיכנס ליותר מדי פרטים. המילה קדושה, מן הסתם, מקורה במילה קדוש. הביטוי לקדש, מתייחס ללהפריד או להבדיל משהו או מישהו לאלוהים. אדם קדוש, הוא אדם המופרד לאלוהים. תשמעו כיצד הדם של ישוע יכול לקדש אותנו. אני קורא מהאיגרת אל-העבריים יג, 12 :

בַּעֲבוּר זֹאת גַּם יֵשׁוּעַ עֻנָּה מִחוּץ לַשָּׁעַר לְמַעַן קַדֵּשׁ אֶת הָעָם בְּדָמוֹ.

במילים אחרות, הוא נצלב מחוץ לעיר. למה? בשביל שהוא יוכל לקדש את העם בדמו. במילים אחרות, דרך הדם של ישוע, אנחנו מקודשים, מופרדים ונבדלים לאלוהים. אנחנו הולכים לבחון את זה שוב דרך הדפוס של קורבן הפסח. דם שה הפסח השפיע באותו האופן על בני-ישראל, הוא קידש אותם. הוא הפריד אותם לאלוהים. הקשיבו לשני קטעים שונים מספר שמות. הראשון, שמות יא, פסוק 7-4 :

וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, כֹּה אָמַר יְהוָה כַּחֲצֹת הַלַּיְלָה אֲנִי יוֹצֵא בְּתוֹךְ מִצְרָיִם׃ וּמֵת כָּל בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבְּכוֹר פַּרְעֹה הַיֹּשֵׁב עַל כִּסְאוֹ עַד בְּכוֹר הַשִּׁפְחָה אֲשֶׁר אַחַר הָרֵחָיִם וְכֹל בְּכוֹר בְּהֵמָה׃ וְהָיְתָה צְעָקָה גְדֹלָה בְּכָל אֶרֶץ מִצְרָיִם אֲשֶׁר כָּמֹהוּ לֹא נִהְיָתָה וְכָמֹהוּ לֹא תֹסִף׃ וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא יֶחֱרַץ־כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ לְמֵאִישׁ וְעַד בְּהֵמָה לְמַעַן תֵּדְעוּן אֲשֶׁר יַפְלֶה יְהוָה בֵּין מִצְרַיִם וּבֵין יִשְׂרָאֵל.

"יפלה יהוה בין מצרים ובין ישראל," זהו פסוק המפתח. כדי שהחרון והמשפט של אלוהים יבוא רק על מצרים, אלוהים הגן על ישראל כך שאפילו כלב לא העז לנבוח עליהם. הבסיס להפלייה הזו, להפרדה הזו, היה דם שה הפסח. אני קורא עכשיו פסוקים שכבר קראנו בעבר, שמות י״ב 23-21 : וַיִּקְרָא מֹשֶׁה לְכָל זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מִשְׁכוּ וּקְחוּ לָכֶם צֹאן לְמִשְׁפְּחֹתֵיכֶם וְשַׁחֲטוּ הַפָּסַח׃

וּלְקַחְתֶּם אֲגֻדַּת אֵזוֹב [אתם זוכרים שאגודת האזוב היא העדות שלנו שדרכה אנחנו לוקחים את הדם, ומשתמשים בו היכן שצריך] וּלְקַחְתֶּם אֲגֻדַּת אֵזוֹב וּטְבַלְתֶּם בַּדָּם אֲשֶׁר בַּסַּף וְהִגַּעְתֶּם אֶל הַמַּשְׁקוֹף וְאֶל שְׁתֵּי הַמְּזוּזֹת מִן הַדָּם אֲשֶׁר בַּסָּף וְאַתֶּם לֹא תֵצְאוּ אִישׁ מִפֶּתַח בֵּיתוֹ עַד בֹּקֶר׃ וְעָבַר יְהוָה לִנְגֹּף אֶת מִצְרַיִם וְרָאָה אֶת הַדָּם עַל הַמַּשְׁקוֹף וְעַל שְׁתֵּי הַמְּזוּזֹת וּפָסַח יְהוָה [אלוהים פסח על הבית שהיה מכוסה בדם] עַל הַפֶּתַח וְלֹא יִתֵּן הַמַּשְׁחִית לָבֹא אֶל בָּתֵּיכֶם לִנְגֹּף.

אתם מבחינים בכך שההבדלה בין ישראל ומצרים נעשתה באמצעות הדם של השה? כאשר הוא היה מוצג על מזוזות בתיהם. כל בית שהדם היה מוצג על משקופיו, קודש, הופרד לאלוהים. כל כוח מרושע לא היה יכול לחדור לבית בגלל שהאדון הפלה את עמו מאלה שלא היו עמו. ההפלייה הזו נעשתה באמצעות דם השה. עכשיו נחזור לפסוק מהאגרת אל-העברים יג: 12 שאומר לנו איך זה בדיוק קורה עם דם ישוע- שה האלוהים? איך הדם של ישוע מקדש אותנו?

בַּעֲבוּר זֹאת גַּם יֵשׁוּעַ עֻנָּה מִחוּץ לַשָּׁעַר לְמַעַן קַדֵּשׁ אֶת הָעָם בְּדָמוֹ.

למען קדש, למען הפריד, ישוע עונה מחוץ לשער כדי להבדיל ולהפלות את המאמינים בו מאחרים. דרך מותו ודרך דמו שנשפך, ישוע קידש אותנו, הפריד אותנו לאלוהים. עכשיו אנחנו נכריז את האמת הזו, בדיוק כמו שהכרזנו את האמיתות האחרות. אנחנו נעיד בהתאם לדבר.

אז ככה זה הולך:

דרך דם ישוע נעשיתי קדוש, הופרדתי לאלוהים.

עכשיו אני רוצה לבקש מכם שתצטרפו אלי, לטובתכם ובשביל שתהנו מהברכה הזו בעצמכם. אז אני הולך להגיד את זה שוב, תחזרו אחרי, קטע אחר קטע:

דרך דם ישוע נעשיתי קדוש, הופרדתי לאלוהים.

נראה לי שפעם אחת זה לא מספיק. רבים מאיתנו מסתובבים עם תחושות קשות, חושבים שלעולם לא נהיה קדושים לא משנה כמה נתאמץ. כל שעליכם לעשות זה ליטול את אזוב העדות שלכם, תטבלו את זה בדם, ותקבלו את הפעולה של דם ישוע. תחזרו על זה שוב אחרי,

דרך הדם של ישוע נעשיתי קדוש, הופרדתי לאלוהים.

אחרי שאמרתם את זה, אתם יכולים להמשיך בדרככם עם התוצאות הבלתי נמנעות של ההכרזה הזו. לדוגמא, אתם יכולים להגיד עכשיו בביטחון:

לשטן אין מקום בחיי, אין לו כוח עלי, אין לו שום טענות לא פתורות נגדי; הכל טופל בדם ישוע.

לסיום, תגידו את זה ביחד איתי:

לשטן אין מקום בחיי, אין לו כוח עלי, אין לו שום טענות לא פתורות נגדי; הכל טופל בדם ישוע.

תודה שהייתם איתנו היום בשידור נוסף של מבט לכתובים, תוכנית הרדיו של דרק פרינס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *