מלוא האספקה של אלוהים


קישורים רלוונטיים


ברצוני להציג בפניכם 2 עובדות מהכתובים הנקשרות להיותנו יצרניים או פוריים. אני מאמין שאם תשכילו להבין את 2 העובדות האלה, הן יולידו בכם את האמונה הנדרשת כדי לממש את חייכם במלוא ההצלחה.

אלוהים רוצה שנישא פרי

העובדה הראשונה היא שאלוהים חפץ שלכולנו יהיו חיים פוריים. זו הייתה המטרה לשמה ברא אלוהים את האדם. עובדה זו נכונה החל מהיום בו ברא אלוהים את האדם והיא אינה עתידה להשתנות. בבראשית א, 27-28 מופיע תיאור בריאת האדם והמטרה שלשמה נברא:

וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם וַיְבָרֶךְ אֹתָם אֱלֹהִים וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת הָאָרֶץ וְכִבְשֻׁהָ; וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּבְכָל חַיָּה הָרֹמֶשֶׂת עַל הָאָרֶץ.

בפסוקים שלעיל מופיעים הדברים שאלוהים רוצה שהאדם יעשה:

  1. יפרה
  2. ירבה
  3. ימלא
  4. יכבוש
  5. ירדה

אלה המטרות לשמן נברא האדם. מטרות האלוהים אינן משתנות לעולם. מימושן עשוי להתעכב בשל כישלון האדם, אולם בסופו של דבר, אלוהים עתיד להמשיך ולהשיג אותן. באמצעות הבריאה החדשה שהתגלמה בדמותו של ישוע המשיח, אלוהים מבקש להשיג את המטרות שלעיל. אלו ניכרות היטב לאורך הברית החדשה, במיוחד באיגרת אל הקולוסים, בה שאול נשא תפילה עבור המאמינים בקרבם פעל. תפילתו של שאול היא חיובית ונטולת כל היבט שלילי.

אל הקולוסים א, 9-12:

מִשּׁוּם כָּךְ גַּם אָנוּ מִיּוֹם שֶׁשָּׁמַעְנוּ אֶת זֹאת אֵינֶנּוּ חֲדֵלִים לְהִתְפַּלֵּל בַּעַדְכֶם וּלְבַקֵּשׁ שֶׁתִּמָּלְאוּ דַּעַת רְצוֹנוֹ בְּלִוְיַת כָּל חָכְמָה וּתְבוּנָה רוּחָנִית לְמַעַן תִּתְהַלְּכוּ כַּיָּאוּת לִפְנֵי הָאָדוֹן כְּכָל חֶפְצוֹ וּלְמַעַן תָּנִיבוּ פְּרִי בְּכָל מַעֲשֶׂה טוֹב וְתִגְדְּלוּ בְּדַעַת אֱלֹהִים וְתִתְחַזְּקוּ בְּכָל כֹּחַ כְּפִי עֹצֶם כְּבוֹדוֹ וְתִהְיֶה לָכֶם סַבְלָנוּת וְאֹרֶךְ רוּחַ בַּכֹּל וּבְשִׂמְחָה תִּתְּנוּ תּוֹדָה לְאָבִינוּ שֶׁהִכְשִׁיר אֶתְכֶם לְהִשְׁתַּתֵּף בְּנַחֲלַת הַקְּדוֹשִׁים בָּאוֹר.

ברצוני לציין את כל המילים החיוביות המופיעות בפסקה. ראשית, שאול מדבר על התמלאות המאמינים בקולוסה בדעת רצון האלוהים. לא מדובר רק בהשגת מידה מסויימת של דעת, אלא בהתמלאות בה. התמלאות זו מתרחשת (פסוק 9) ״…בְּלִוְיַת כָּל חָכְמָה וּתְבוּנָה רוּחָנִית.״ כלומר, לא במידה מסויימת של חכמה אלא כל חכמה רוחנית. לאחר מכן שאול נושא תפילה למאמינים בקולוסה שהם יחיו חיים רצויים לאלוהים ככל חפצו. גם כאן לא מדובר בחיים רצויים במידה לאלוהים אלא ככל חפצו של אלוהים. הוא מתפלל שהם יניבו פרי ״בכל מעשה טוב״ (פסוק 10).

משמעות ביטוי זה היא צמיחה ״פי 100״ לפי דעת אלוהים. לאחר מכן הוא מתפלל שהם יתחזקו ״בְּכָל כֹּחַ כְּפִי עֹצֶם כְּבוֹדוֹ״ (פסוק 11). כלומר, גם כאן, לא במידה כלשהי של כוח אלא בכל כוח כך שתהיה בנו ״סַבְלָנוּת וְאֹרֶךְ רוּחַ בַּכֹּל״ (פסוק 11). סבלנות או התמדה היו גם מילות המפתח במשל הזורע.

כאן שאול מבקש מאיתנו להתמלא בהתמדה, בסבלנות ובשמחה. לבסוף אומר שאול כי אלוהים האב הכשיר אותנו להשתתף ב״נַחֲלַת הַקְּדשִׁים בָּאוֹר״ (פסוק 12). אלוהים סיפק עבורנו את מה שנדרש בכדי שנהיה חלק ממלכות האור. רצון אלוהים חתום לעד בדבר אלוהים. הוא חפץ שנישא פרי; שנצליח בכל מעה טוב ושנחיה חיים רצויים ככל חפצו. אלוהים גם הכשיר אותנו וצייד אותנו בכלים לעשות כן. נוכחנו לדעת כי אלוהים רוצה שנישא פרי בכל מעשה טוב. השאלה הנשאלת היא, כיצד נגיב לרצונו?

אלוהים דאג למלוא האספקה

העובדה השניה שברצוני להדגיש היא שאלוהים סיפק את כל מה שדרוש לנו על-מנת שנישא פרי. נוכחנו מתפילת שאול, באיגרת אל הקולוסים א, 12 שאלוהים צייד או הכשיר אותנו לנחול את מלכות האור. אמת זו נגלית בדרכים רבות בברית החדשה. באיגרת פטרוס השנייה א, 3-4 מופיעה אמירהרבת עוצמה על הדאגה השלמה של אלוהים לצרכינו:

בַּאֲשֶׁר גְּבוּרָתוֹ הָאֱלֹהִית נָתְנָה לָּנוּ אֵת כָּל צָרְכֵינוּ לַחַיִּים וְלַחֲסִידוּת עַל־יְדֵי דַעַת הַקּוֹרֵא אֹתָנוּ בִּכְבוֹדוֹ וְחֵילוֹ אֲשֶׁר בָּהֶם נָתַן לָנוּ הַבְטָחוֹת גְּדֹלוֹת מְאֹד וִיקָרוֹת לְמַעַן תִּקְחוּ עַל־יָדָן חֵלֶק בְּטֶבַע אֱלֹהִים לְהִמָּלֵט מִכִּלְיוֹן הַתַּאֲוָה אֲשֶׁר בָּעוֹלָם.

תנו דעתכם לביטוי הפותח ״גבורתו האלוהית״ ולמשמעותו כגבורתו הבלתי מוגבלת ״נתנה לנו את כל צרכינו״. חשוב להדגיש כי אלוהים נתן לנו את כל צרכינו לחיים ולחסידות.

אנו זוכים ליהנות מדאגה זו בשתי דרכים קשורות זו לזו: הראשונה מופיעה בפסוק 3, ״עַל־יְדֵי דַעַת הַקּוֹרֵא אֹתָנוּ״, כלומר דרך דעת ישוע המשיח; והשנייה בפסוק 4, דרך ״הַבְטָחוֹת גְּדֹלוֹת מְאֹד וִיקָרוֹת״ דרך ידיעת ישוע המשיח ודרך ההבטחות של דבר אלוהים כל צרכינו נענים.

ישנה אמירה שאני נוהג להשתמש בה בהקשר הזה, כזו שהשימוש בה יפה לכל עת והיא שהאספקה נמצאת בהבטחות. בהבטחות של דבר אלוהים נמצא המענה לכל צרכינו. ייתכן שתאמרו: ״טוב, אם אלוהים דאג לכל צרכיי, אז איפה הם?״ התשובה היא שהכל נמצא בהבטחות שבדבר אלוהים. כשאתם מנכסים לעצמכם את ההבטחות האלה, אתם מגלים את המענה. לניכוס ההבטחות יש תוצאות מרשימות. התוצאה הראשונה היא שאנו לוקחים חלק בטבע אלוהים והשנייה, על בסיס השלילה, היא שאנו נמלטים מתאוות העולם. (ר׳ אגרת פטרוס השנייה א, 4.)

האם דמיינתם לעצמכם כי יש באפשרותכם לקחת חלק בטבע אלוהים ולהימלט מתאוות העולם? האם זה לא מלהיב? אלוהים דאג לכל מה שנדרש לשם כך והוא מאפשר לנו לעשות זאת. כל מה שאנו זקוקים לו כבר ניתן לנו.

יש, אם כן, 2 צדדים: אתם ואלוהים. אם תבחרו לטפח את התשוקה לטוב ביותר שיש לאלוהים להציע, אז אולי אלוהים, החפץ בכך עבורכם, ידאג לכל מה שנדרש על-מנת שתוכלו לזכות בכך. ההחלטה המכריעה נמצאת כעת בידכם. אלוהים לא יעשה את ההחלטה עבורכם, לכן עליכם להחליט בעצמכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *