ישוע נעשה לחטא בחטאינו כדי שאנו נהפוך צדיקים בצדקתו

כִּי אֶת אֲשֶׁר לֹא יָדַע חֲטָאָה אֹתוֹ עָשָׂה לַחֲטָאָה בַּעֲדֵנוּ לְמַעַן נִהְיֶה בּוֹ אֲנַחְנוּ לְצִדְקַת אֱלֹהִים. (שניה לקורינתים ה, 21)

וַיהוָה חָפֵץ דַּכְּאוֹ הֶחֱלִי. (ישעיהו נ״ג, 10)

הפסוק הזה חושף בפנינו שזה היה הרצון של אלוהים שישוע יסבול. אלוהים היה חפץ בכך, זאת הייתה ההחלטה שלו, או היעוד שלו עבור ישוע. לדוגמא, כאשר נגזר על פושע בבריטניה להיכנס לכלא, השופט אומר שזה "על-פי רצון המלכה."

אין הכוונה בכך שהמלכה חפצה באופן אישי בסבלו של אותו פושע, אלא שהיא מחשיבה זאת כהכרחי. אותו הדבר נכון לגבי אלוהים. היכן שכתוב, "יהוה חפץ דכאו…," אין הכוונה בכך שאלוהים חפץ בסבל של הבן שלו, אלא זאת הייתה ההחלטה של אלוהים, היעוד של אלוהים לחייו. הוא מצא לנכון לעשות כן; הוא ראה שזה הכרחי.

השפה המקראית היא כל כך תמציתית שזה כמעט בלתי אפשרי לתרגם את התנ"ך באופן מלא ומדוייק לשפות אחרות. הפסוק הזה מכיל ארבע מילים קצרות המתארות כל כך הרבה סבל: "וַיהוָה חָפֵץ דַּכְּאוֹ הֶחֱלִי." ישוע דוכא עד כדי חולי. השורש "החלי" מופיעה גם במיכה ו, 13. אלוהים דיבר לבני ישראל המורדים והעקשנים ואמר: "וְגַם אֲנִי הֶחֱלֵיתִי הַכּוֹתֶךָ." מהחיבור של שני הפסוקים אנחנו יכולים להבין שישוע על הצלב סבל חולי, בעדנו – החוטאים העקשנים.

תודה לך ישוע על מה שעשית עבורי על הצלב. אני מכריז שאדוני דיכא את ישוע על הצלב עד חולי ושישוע נעשה לחטא בחטאתי כדי שאני אהיה צדיק בצדקתו. אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>