קיבלנו רוח משפט בנים אשר בו אנחנו קוראים אבא אבינו

כִּי־כֹל אֲשֶׁר רוּחַ אֱלֹהִים יְנַהֲגֵם בְּנֵי אֱלֹהִים הֵמָּה, כִּי לֹא קִבַּלְתֶּם רוּחַ עַבְדוּת לָשׁוּב לִירֹא כִּי אִם־קִבַּלְתֶּם רוּחַ מִשְׁפַּט בָּנִים אֲשֶׁר בּוֹ קֹרְאִים אֲנַחְנוּ אַבָּא אָבִינוּ. (רומים ח, 14-15)

וְהָרוּחַ הַהוּא מֵעִיד בְּרוּחֵנוּ כִּי־בְנֵי אֱלֹהִים אֲנָחְנוּ. (רומים ח, 16)

הרשו לי להצביע על עובדה היסטורית פשוטה אליה הגיעו מרבית חוקרי הכתובים המהימנים. קיים קשר ישיר בין בין גאולת עם ישראל מעבדות מצרים וחווייתם של המאמינים הראשונים בישוע המשיח

  • היום שבו הוקרב שה הפסח מתקשר ליום מותו של ישוע על הצלב.
  • חציית ים סוף מתקשרת לתקומת ישוע מהמתים.
  • מתן התורה  בהר סיני 50 ימים לאחר הפסח מתקשרת ל 50 הימים בין עלייתו של ישוע שמיימה למתן רוח הקודש בברית החדשה.

אני מצביע על כך משום שלאחר שנפדינו באמצעות הדם והתקומה של ישוע, עומדות לפנינו שתי אפשרויות:

  1. ללכת להר סיני
  2. ללכת לרוח הקודש

אנשים רבים בוחרים ללכת להר סיני; הם חוזרים להיות כפופים לתורה. הם שבים לרוּחַ עַבְדוּת לָשׁוּב לִירֹא. (פס' 16) למרות זאת, שאול אמר במפורש:

כִּי לֹא קִבַּלְתֶּם רוּחַ עַבְדוּת לָשׁוּב לִירֹא כִּי אִם־קִבַּלְתֶּם רוּחַ מִשְׁפַּט בָּנִים אֲשֶׁר בּוֹ קֹרְאִים אֲנַחְנוּ אַבָּא אָבִינוּ. (רומים ח, 15)

תודה לך אדוני שאנחנו ילדיך. אנחנו מכריזים שלא קיבלנו רוח של עבדות לשוב לירוא (לפחד) אלא קיבלנו רוח של אימוץ, שאומר לנו שאנחנו ילדיו של אלוהים. קיבלנו רוח של אימוץ, משפט הבנים הקוראת לאלוהים "אבא". אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>