27 ביולי | שטיפת מוח



אני קדוש/ה

כַּאֲשֶׁר בָּחַר אֹתָנוּ בוֹ לִפְנֵי מוֹסְדוֹת תֵּבֵל לִהְיוֹת קְדשִׁים וּתְמִימִים לְפָנָיו בְּאַהֲבָה. (אפסים א, 4)

בימי התנ"ך, לאחר הקרבת הקורבן, היו רוחצים את הקורבן המת במים טהורים. בברית החדשה כתוב "…יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ לֹא בְּמַיִם בִּלְבַד כִּי אִם־בַּמַּיִם וּבַדָּם…" (ראשונה ליוחנן ה, 6) הדם הוא הדם המכפר של המשיח שנשפך על הצלב והמים הינם המים הזכים של דבר אלוהים. המשיח פדנו בדמו, ולאחר מכן הוא מקדש אותנו ומטהר אותנו על-ידי רחיצה במים הזכים של דברו. (ר' אפסים ה, 25-26.)

ישוע התפלל כך עבור תלמידיו:

קַדֵּשׁ אֹתָם בַּאֲמִתֶּךָ דְּבָרְךָ אֱמֶת. (יוחנן יז, 17)

אחת הדרכים בהן דבר אלוהים מקדש אותנו היא על-ידי שינוי צורת החשיבה שלנו. קדושה מתחילה מבפנים ומשם יוצאת החוצה, לא ההפך. שוב, הדרך של הדתיים להתקדש היא להאריך את החצאית והשרוולים, לכסות את הראש, להסיר את האיפור וכד'. מכל מקום, הברית החדשה מציעה דרך אחרת:

וְאַל־תִּדַּמּוּ לָעוֹלָם הַזֶּה כִּי אִם־הִתְחַלְּפוּ לִהְיוֹת לָכֶם לֵב חָדָשׁ לִבְחֹן מַה־הוּא רְצוֹן הָאֱלֹהִים הַטּוֹב וְהַנֶּחְמָד וְהַשָּׁלֵם. (רומים יב, 2)

לְהִתְחַדֵּשׁ בְּרוּחַ שִׂכְלְכֶם. (אפסים ד, 23)

כיצד רוח הקודש מחדש את שכלנו?

רוח הקודש מחדש את שכלנו באמצעות האמת – דבר האלוהים.

למושג "שטיפת מוח" יש בדרך כלל הקשר שלילי. למרות זאת, ייתכן שהמונח מתאים ודווקא חיובי כשהוא בא לתאר את הדרך שבה רוח הקודש מחדש את דעתנו. הוא רוחץ את שכלנו עם המים הטהורים של דבר אלוהים. הפעולה הזו יכולה לקרות אך ורק באמונה, מרכיב חיוני לקדושתנו. רוחו של אלוהים ודברו של אלוהים אינם משתנים לעולם; אמונתנו מאפשרת לנו לקבל את מה שאלוהים מציע לנו דרך שני האמצעים האלה. יתר על כן, קיים קשר ישיר בין דבר אלוהים לאמונה שלנו:

אִם־כֵּן הָאֱמוּנָה בָאָה מִתּוֹךְ הַשְּׁמוּעָה וְהַשְּׁמוּעָה עַל־יְדֵי דְבַר־הַמָּשִׁיחַ. (רומים י, 17)

ככל שאנו מגלים נכונות לשנות את חיינו בהתאם לדבר אלוהים, כך אמונתנו גדלה. כך גם מתאפשר לנו להגיע לקדושה המושלמת שאלוהים יעד עבורנו.

תודה לך ישוע שקראת לי. אני מכריז שאני מתרחץ ומתחדש על-ידי המים הטהורים של דבר אלוהים. אני תובע לעצמי את כל מה שאלוהים יעד ואפשר לי לקבל, מפני שאני קדוש/ה. אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *