30 במרץ | כי עת לחננה



לֹא יִטֹּשׁ יְהוָה אֶת עַמּוֹ

כִּי לֹא יִטֹּשׁ יְהוָה אֶת עַמּוֹ בַּעֲבוּר שְׁמוֹ הַגָּדוֹל כִּי הוֹאִיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת אֶתְכֶם לוֹ לְעָם. (שמואל א׳ י"ב, 22)

אלוהים אומר שהקיבוץ של ישראל בימינו הוא אות הנעשה לעיני כל הגויים. האירועים במזרח התיכון נמצאים במרכז תשומת הלב של כל העולם, והתקשורת העולמית. העת הזו של קיבוץ ישראל בסוף העידן הנוכחי נובאה בצורה בהירה בתנ"ך לפני שלושת אלפים שנה. להלן פסקה אחת המבהירה את העניין הזה:

אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.
כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.
וְיִירְאוּ גוֹיִם אֶת שֵׁם יְהוָה וְכָל מַלְכֵי הָאָרֶץ אֶת כְּבוֹדֶךָ
כִּי בָנָה יְהוָה צִיּוֹן נִרְאָה בִּכְבוֹדוֹ…
תִּכָּתֶב זֹאת לְדוֹר אַחֲרוֹן וְעַם נִבְרָא יְהַלֶּל־יָהּ. (תהילים ק״ב, 14-17, 19)

זו העת בה אלוהים מרחם וחונן את ציון. ציון והיושבים בה לא עשו משהו על מנת להיות ראויים לרחמים והחנינה של אלוהים. הרחמים והחנינה הזו מקורם בחסד הריבוני של אלוהים. אחת המטרות העיקריות של הפעולה הנוכחית של אלוהים, היא להביא כבוד לשמו לעיני כל הגויים על ידי כך שהוא ממלא את הבטחותיו לישראל. הבנייה המחודשת של ציון היא אחת הסימנים התנ"כיים המובהקים לכך שאלוהים בקרוב התגלה בכבודו. נפלה בחלקנו הזכות הגדולה לחיות בעת שכותב המזמור חזה מראש. אני מאמין שאנחנו העם הנברא כתגובה למה שאלוהים עושה למטרה עליונה אחת: להלל את אלוהים.

תודה על אדוני שאתה מחוייב לגורל ישראל. אני מכריז שאלוהים מביא כבוד לשמו על ידי כך שהוא ממלא את הבטחותיו לישראל – כי לא יטוש אדוני את עמו. אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>