4 במאי | מהיכן הברכה?



ישוע נעשה לקללה כדי שאנו נירש את הברכה

הַמָּשִׁיחַ פָּדָנוּ מִקִּלְלַת הַתּוֹרָה בִּהְיוֹתוֹ לִקְלָלָה בַּעֲדֵנוּ כַּכָּתוּב קִלְלַת אֱלֹהִים תָּלוּי. (גלטים ג, 13)

רוח הקודש הוא האחראי הבלעדי על כל "ברכת אברהם." (ר' גלטים ג:14.) בבראשית כד, ישנו סיפור יפייפה הממחיש את האמת הזו. הסיפור הזה מראה לנו כיצד אברהם מצא אשה לבנו. זוהי אלגוריה פשוטה ויפיפיה עם ארבע דמויות עקריות. להלן שלושה מהן: אברהם, שהמייצג את אלוהים האב; יצחק, הבן של אברהם, המייצג את הבן היחיד של אלוהים – ישוע; ורבקה, הכלה, שמייצגת את הקהילה (הכלה של המשיח). ישנה דמות נוספת, והיא במובן מסוים, הדמות העיקרית. הדמות הזו היא, העבד חסר השם, המייצג את רוח הקודש. אם אנו קוראים את הפרק הזה עם האישיויות האלו בדעתנו, אמיתות אינסוף יתגלו לפנינו.

שימו לב, שבתחילת הפרק נאמר שעבד אברהם משל בכל מה שהיה שייך לאברהם. הוא היה האחראי הבלעדי על כל מה שהיה ברשות אברהן האב, ויצחק הבן. אותו הדבר נכון גם לגבי רוח הקודש; הוא האחראי הבלעדי על כל אוצרות האלוהים. אנו יורשי אלוהים, וחברים לירושה עם ישוע המשיח. מבלי רוח הקודש, אנו לא יכולים לקבל או להינות מירושתנו.

כאשר הכתובים מדברים על הירושה שלנו כהולכים באמונת אברהם, הם מתייחסים באופן בלעדי לקבלת ברכת הרוח, שלבדו יכול להוביל אותנו לכל הברכות שבירושתנו. ברכת אברהם היא ברכה המכסה הכל. (ר' בראשית כד, 1.) אך האחראי הבלעדי על הברכה הזו, או במילים אחרות האמון על הברכה הזו, הוא רוח הקודש. לפיכך שאול מזכיר באופן מפורש, בגלטים, את הקבלה של ברכת הרוח.

תודה לך ישוע על מה שעשית עבורי על הצלב. אני מכריז שהאחראי הבלעדי על הירושה שלי הוא רוח הקודש, ואני מקבל את ההבטחה של רוח הקודש באמונה – "ברכת אברהם" שברכת בכל – כי ישוע נעשה לקללה כדי שאני אכנס לברכה. אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *