9 בנובמבר | רצון האב



נַעֲבֹר אֶל־הַשְּׁלֵמוּת

עַל־כֵּן בַּעֲזֹב כָּעֵת רֵאשִׁית דְּבַר הַמָּשִׁיחַ נַעֲבֹר אֶל־הַשְּׁלֵמוּת וְלֹא נָשׁוּב לָשִׁית יְסוֹדֵי הַתְּשׂוּבָה מִמַּעֲשֵׂי מָוֶת וְהָאֱמוּנָה בֵּאלֹהִים. (אל העברים ו, 1)

כך כתב שאול על כל המאמינים:

יְעָדָנוּ לוֹ לְבָנִים עַל־יְדֵי יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ כִּרְצוֹן חֶפְצוֹ. (אפסים א, 5)

יעודו של אלוהים לכל ילדיו:

 כִּי אֵת אֲשֶׁר יְדָעָם מִקֶּדֶם אֹתָם גַּם־יָעַד לִהְיוֹת דּוֹמִים לְצֶלֶם בְּנוֹ לְמַעַן יִהְיֶה הַבְּכוֹר בְּתוֹךְ אַחִים רַבִּים. (רומים ח, 29)

לפיכך, ישוע הוא הדפוס אליו כולנו נעשים דומים  בבואנו לבגרות. הוא עצמו הדרך החדשה והחיה להגיע אל השלמות, להכנס אל קודש הקודשים ולהתקרב לאלוהים. (ר' אל העברים ו, 1; י, 19-22.) הדרך שהובילה את ישוע לשלמות היא אותה הדרך שאנחנו צריכים ללכת בה.

הדרך לבגרות לא היתה קלה יותר עבור ישוע.

כִּי אֵין לָנוּ כֹּהֵן גָּדוֹל אֲשֶׁר לֹא־יוּכַל לְהִצְטָעֵר בְּחֳלָיֵינוּ כִּי אִם־מִתְנַסֶּה בַכֹּל כָּמוֹנוּ וּבְלִי־חֵטְא. (אל העברים ד, 15)

בטבע האנושי שלו, ישוע חווה כל סוג של ניסיון שגם אנו חווים, ועם זאת הוא מעולם לא חטא. אין זה חטא לבוא לידי ניסיון! החטא נכנס רק כאשר אנו נכנעים לניסיון.

כיצד ישוע, על אף שבטבעו הוא היה גם בן אנוש הצליח לגבור על כל ניסיון? המניע העקבי והיחיד של ישוע היה לעשות את רצון האב – וזה המניע שגרם להצלחתו. דוד ניבא את זה בתהילים מ, 7-8:

אָז אָמַרְתִּי הִנֵּה־בָאתִי; בִּמְגִלַּת־סֵפֶר, כָּתוּב עָלָי. לַעֲשׂוֹת־רְצוֹנְךָ אֱלֹהַי חָפָצְתִּי; וְתוֹרָתְךָ, בְּתוֹךְ מֵעָי.

משך כל השרות הארצי של ישוע, הוא גילה פעם אחר פעם את המניע שלו לכל מה שעשה. הוא לא היה שבע רצון לפני שהוא סיים כל מטלה שאביו הניח על כתפיו. ליד באר יעקב, ישוע אמר לתלמידיו:

…מַאֲכָלִי (כלומר, מה שמחייה ומזין אותי) עֲשׂוֹת רְצוֹן שֹׁלְחִי וּלְהַשְׁלִים מַעֲשֵׂהוּ. (יוחנן ד, 34)

תודה לך אדוני שאתה מוביל אותי קדימה. אני מכריז שאני נעשה דומה לישוע בבואו אל השלמות, כאשר הוא עשה את רצון אלוהים והשלים את עבודתו. אני עובר אל השלמות. אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>