לגבור על הרע – חלק ב


פורמטים זמינים


 מעללי השטן

בשידור הקודם חלקתי אתכם התגלות מדבר אלוהים שהיא מפתח בכל התמודדות שלנו מול הרע- הרע הוא לא משהו, אלא הוא מישהו. אני יחזור על זה שוב, זה מאוד חשוב. הרע הוא לא משהו, הוא מישהו. מאחורי הרע ישנה אישיות, למעשה ישנם יצורים רוחניים רעים, רבים מאחורי הרע. הברית החדשה קוראת להם, "כוחות רוחניים רעים", הם נמצאים בעולם הרוחני. אנחנו לא מתמודדים עם עולם החושים, אנחנו מתמודדים עם עולם אחר, עולם רוחני שניתן להבחין בו רק ברוח ולא דרך החושים. ובממלכה המרושעת הזו, ישנו מושל. שמו הוא השטן. זה שמו בתנ"ך ופירושו, "המתנגד או המתקומם". בברית החדשה הוא נקרא מלשין, כלומר "מקטרג או משמיץ." ופעם השטן לא היה השטן, הוא היה הילל בן שחר, אחד השרפים היפים והחכמים ביותר של אלוהים. אבל הלב שלו התמלא גאווה בגלל יופיו וחוכמתו. והוא ביקש להידמות לאלוהים עצמו. הוא הוביל את המלאכים עליהם הוא היה אחראי למרד נגד אלוהים. הוא והמלאכים שלו הושלכו מהשמיים בהם אלוהים נוכח והם הקימו ממלכה מתחרה בתחום הרוחני שנקרא בברית החדשה ממשלת האויר. וזה מקור ההתנגדות כלפינו. משם הרע בא עם כל הלחץ שלו נגדנו. אם אנחנו מבקשים למצוא שורש הבעיה ומקורה, זה משם.
היום אנחנו הולכים לדבר על כמה מהדרכים העיקריות בהן השטן פועל נגדנו. תמיד תזכרו ששמו השטן, מסגיר את פעולותיו, הוא מתנגד הוא מתקומם, הוא מחבל.

קודם כל נעבור על כמה תיאורים, מהכתובים, של השטן. ואני רוצה להזהיר מראש, כל התיאורים האלה אינם נעימים. הוא לעולם לא מוצג בדרך נעימה בשום מקום בתנ"ך ובברית החדשה. נתחיל בהתגלות יב: 9:

וַיֻּשְׁלַךְ הַתַּנִּין הַגָּדוֹל הַנָּחָשׁ הַקַּדְמוֹנִי אֲשֶׁר־נִקְרָא שְׁמוֹ מַלְשִׁין וְשָׂטָן הַמַּדִּיחַ תֵּבֵל כֻּלָּהּ …

שימו לב יש כאן שני תיאורים- התנין והנחש. התנין המתואר כאן ביוונית המקורית של הברית החדשה, הוא למעשה דרקון, חיה עוצמתית הגורמת לפחד ואימה בלתי נשלטים. הדרקון (גם במסורות העמים השונות) הוא גדול, מפחיד, פראי, מעורר יראה, מסוכן, מחריד והוא רומס והורס. מצד שני, הנחש הוא קטן, בקושי נגלה לעין. הוא לא מופיעה כמו דרקון אבל הוא חודר מבעד לסדקים ומחילות בקיר. אחת הבעיות בהודו הוא הקוברה. לפחות 500 אנשים מתים שם מדי שנה מהקשות הקוברה. אבל הקוברה לא בא כמו דרקון. הוא בא מתוך צנרת המקלחת ופתאום הוא נוכח בחדר לפני שאתה שם לב. ובכן, ככה השטן מתפקד. הוא יכול להיות דרקון או שהוא יכול להיות נחש. הוא יכול להיות גדול ופראי ומעורר יראה ומחריד, או שהוא יכול להיות מאוד חלקלק וקטן ולחדור דרך פתחים קטנים היכן שלעולם לא תצפה שהוא יופיע.

כעת בואו נפנה ליוחנן ח, 44 , וזה מה שישוע אומר לאנשים שניסו להרוג אותו.

אַתֶּם מֵאֵת אֲבִיכֶם הַשָּׂטָן וְלַעֲשׂוֹֹת אֶת־תַּאֲוֹת אֲבִיכֶם חֲפַצְתֶּם הוּא רוֹצֵחַ הָיָה מֵרֹאשׁ וּבָאֱמֶת לֹא עָמָד כִּי אֱמֶת אֵין־בּוֹ מִדֵּי דַבְּרוֹ שֶׁקֶר יְדַבֵּר מִלִּבּוֹ כִּי־מְשַׁקֵּר הוּא וַאֲבִי הַשָּׁקֶר שימו לב לשלושת הכינויים המופיעים כאן- רוצח, שקרן ואבי השקר.

ובהמשך ביוחנן י, 10 ישוע נותן לנו תיאור נוסף:

הַגַּנָּב לֹא יָבוֹא כִּי אִם־לִגְנוֹב וְלַהֲרוֹג וּלְאַבֵּד וַאֲנִי בָאתִי לְהָבִיא לָהֶם חַיִּים וּמְלֹא סִפְקָם

הגנב שמופיע כאן הוא אישיות כמובן. זה השטן. הוא מופיע כאן בהנגדה לישוע. השטן הוא לוקח חיים. ישוע הוא נותן חיים. בואו נסכם במהרה את התיאורים האלה של השטן שראינו בקצרה עכשיו- הדרקון, הנחש, הרוצח, השקרן, אבי השקר, הגנב, לוקח החיים- אף אחד מהתיאורים האלה אינו נעים, אבל הם כולם כנים. הם נכונים ועובדתיים. אנחנו צריכים לדעת אותם. וכעת שימו למה שישוע אומר לגבי הסיבה שבגללה השטן בא לחיינו. הוא אומר, "השטן, הגנב, בא רק כדי לגנוב ולהרוג ולאבד." יש לשטן שלוש מטרות, לגנוב, להרוג ולאבד. בכל פעם שהשטן מופיע בחיינו, זה מה
שהוא בא לעשות. הוא מסווה את המניעים שלו. הוא מבקש להסתיר את נוכחותו ואת הפעילות שלו, אבל המטרות הסופיות שלו לעולם אינן משתנות, לגנוב, להרוג ולאבד. לגנוב זאת אומרת לקחת מאיתנו את מה ששייך לנו, הירושה שלנו באלוהים, הברכות שאלוהים רוצה שיהיו לנו. להרוג זה לקחת את חיינו, פיזית. תזכרו, הוא רוצח. הוא הורג אנשים פיזית. בלאבד, מדובר על משהו מעבר לזמן הנוכחי, ולתוך הנצח. לאבד זה ההרס הניצחי והמתמשך של הנשמות האבודות שהונו ונפלו במוקש ונלכדו במזימות השטן. אז תשמרו בזכרונכם תמיד מה ישוע הזהיר אותנו מפניו. הוא בא רק לגנוב, להרוג ולאבד. ראינו כמה מהתיאורים העיקריים של השטן בכתובים. עכשיו בואו נראה כמה מהדרכים העיקריות בהן הוא פועל. מה הוא עושה נגדנו? בואו נפנה חזרה להתגלות יב, 9 לרגע:

וַיֻּשְׁלַךְ הַתַּנִּין הַגָּדוֹל הַנָּחָשׁ הַקַּדְמוֹנִי אֲשֶׁר־נִקְרָא שְׁמוֹ מַלְשִׁין וְשָׂטָן הַמַּדִּיחַ תֵּבֵל כֻּלָּהּ…

זהו המאפיין הראשון והגדול ביותר של השטן, הוא מדיח, מתעה, והוא פועל באמצעות הטעייה, תרמית, הוא שקרן, הוא אינו בא עם האמת, הוא אינו מציג עובדות כפי שהן באמת, הוא מרמה אותנו ורק אחרי שהוא מרמה אותנו, הוא יכול להשלים את המטרות האחרות שלנו נגדנו. אז אנחנו צריכים לזכור תמיד שהשטן פועל על בסיס תרמית. תרמית היא הדרך שבא הוא בסופו של דבר לוכד את קורבנותיו. מרגע שהוא הצליח לרמות אותנו, אז הוא יכול לעשות נגדנו את שאר הדברים הרעים שבכוונתו לעשות. אז תמיד תעמוד על המשמר מפני תרמית. המגן האמיתי נגד תרמית הוא דבר אלוהים, האמת שבכתובים. הכתובים הם אמת, ואם אנחנו משוכנעים במשהו שהוא נוגד את הכתובים, היכנשהו מאחורי השכנוע הזה נמצא האויב, השטן,
והמטרה שלו בלרמות אותנו היא להרוס אותנו.

נחזור למתי, פרק ד, 3, שזה תיאור של הפיתוי של ישוע על-ידי השטן במדבר. נאמר שם:

וַיִּגַּשׁ אֵלָיו [לישוע] הַמְנַסֶּה וַיֹּאמַר: "אִם בֶּן־הָאֱלֹהִים אַתָּה דַּבֵּר לָאֲבָנִים הָאֵלֶּה וְתִהְיֶינָה לְלָחֶם."

שימו לב לכינוי שניתן פה לשטן, "המנסה". הכוונה במנסה היא, המפתה. השטן מפתה אותנו לרע. הוא שםלפנינו דברים שנראים נחשקים ואטרקטיביים ומרגע שאנחנו מרומים על-ידיו זה מאוד קל לנו להאמין שזה נחשק ואטרקטיבי. ואז הוא אומר, "אם אתם רוצים את הדברים האלה, זה מה שאתם צריכים לעשות." אבל הדבר הזה, שהוא מנסה לשכנע אותנו לעשות, זה תמיד משהו שהוא בחוסר ציות לאלוהים. הוא מפתה אותנו לחוסר ציות כלפי אלוהים על בסיס משהו שהוא כביכול אטרקטיבי או מספק, שהוא מציע לנו. ובראשונה לתסלוניקים ב, 18 , שאול כותב את הדברים הבאים:

וְעַל־כֵּן חָפַצְנוּ לָבוֹא אֲלֵיכֶם, אֲנִי פוֹלוֹס פַּעַם וּשְׁתָּיִם, וְהַשָׂטָן עֲצָרָנוּ.

וגירסה נוספת אומרת, "השטן מנע בעדנו." זו פעילות טיפוסית נוספת של השטן, בייחוד כלפי המשרתים של אלוהים. הוא עוצר. הוא מונע. הוא מתנגד לתוכניות שלהם. הוא שם מכשולים בדרכם. הוא מתנגד. זו אחת המשמעויות של שמו, שטן, מתנגד.
ובספר התגלות יב, 10 , מדובר שוב על השטן:

כִּי הֻשְׁלַךְ שׂוֹטֵן אַחֵינוּ הַמְקַטְרֵג עֲלֵיהֶם לִפְנֵי אֱלֹהֵינוּ יוֹמָם וָלַיְלָה..

פעילות טיפוסית נוספת של השטן. הוא מקטרג. הוא מאשים אותנו בעיקר לפני אלוהים. מדוע הוא מאשים אותנו? מה המניע שלו? המניע שלו הוא להוכיח את אשמתנו. אתם מבינים, הכלי הגדול מכולם שיש לשטן נגדנו הוא אשמה. אם הוא יכול להחזיק אותנו תחת אשמה, אז אנחנו לעולם לא מהווים איום נגדו. אנחנו לעולם לא יכולים לעמוד נגדו, להתייצב נגדו ולהביס אותו. אז הוא ממשיך להאשים אותנו באופן תמידי. הוא משמיץ אותנו. הוא מדגיש את כל מגרעותינו ופוסח על כל מעלותינו ואומר כל דבר רע אפשרי שהוא יכול להגיד נגדנו, מטרתו, בסופו של דבר, היא לגרום לנו לאשמה.

אז בואו נסכם במהרה את ארבעת הדרכים הללו בהן השטן פועל. אלו אינן ארבעת הדרכים היחידות, אבל הן העיקריות. הוא מרמה, הוא מפתה, הוא מונע או עוצר, הוא מאשים או מקטרג. הגענו לסוף שידור נוסף שלנו של מבט לכתובים, אנחנו שמחים שהייתם איתנו היום, אנחנו מקווים ומאמינים שהאמיתות הללו שאנחנו חולקים בשידורים הללו עוזרות לכם בחיי היום יום, להתמודד מול קשיים, ובמאבק האינסופי שלנו ברע.

נשמח לשמוע מכם על מאבקים ונצחונות, ובכל עניין שתרצו לשתף אותנו, אנא פנו אלינו לאי מייל contact@dpi.co.il , דרק פרינס ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *